سئو گوگل چیست | طراحی سایت کرج | ماهور وب سایت

فواید سئو چیست: SEO نشان اختصاری Search Engine Optimization و در زبان انگلیسی برای بهینه سازی موتورهای گر  به کارمی رود . سیو ف ایندی است که رتبه سایت شما را در جستجو گر گوگل بالا می برد و باعث دیده شدن سایت می شود.

هدف از این مقاله معرفی سئو به افرادی است که به دنبال تعریفی رایج و قابل درک هستند و می خواهند اهمیت عملی سئو را درک کنند.

فواید سئو چیست | طراحی سایت کرج | ماهور مارکتینگ

زمانی به سئو نیاز داریم که وب سایت ما در جستجوی گوگل برای کلمات یا عباراتی که باید در آن ظاهر شود ظاهر نمی شود یا اگر می خواهیم در لیست صفحات بالاتر ظاهر شود به طور کلی، هر چه سایت ما در نتایج جستجو بالاتر باشد، تعداد کلیک ها و  ترافیک بیشتر است.

به عنوان مثال، فرض کنید ما توسط وب سایتی تغذیه می شویم که لباس بچگانه می فروشد. اگر روی Google.ir کلیک کنیم، عبارت « لباس بچگانه » را وارد کنیم و وب سایت خود را در صفحه 5 پیدا نکنیم، شروع به ناامیدی خواهیم کرد.

سئو سایت کرج

با این حال، راه هایی وجود دارد که می توان سایت ما را از نو طراحی کرد. در زیر توضیح خواهم داد که آنها چگونه هستند.

چرا به سئو نیاز داریم؟

SEO ، همراه با  تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) ، بخشی از رشته گسترده تر SEM ( به اختصار  بازاریابی موتورهای جستجو ) است که ما آن را به عنوان  بازاریابی موتورهای جستجو ترجمه می کنیم . این بخش بسیار مهمی از بازاریابی اینترنتی (دیجیتال) است.

سئوکار کرج

وقتی می خواهید برای سایت خود بازاریابی کنید، با سئو شروع کنید. سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، پایه ای محکم برای سایر فعالیت های بازاریابی آنلاین، مانند کمپین های تبلیغاتی PPC، ارتباط در شبکه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام) و موارد مشابه در اختیار شما قرار می دهد.

فواید سئو چیست | طراحی سایت کرج | ماهور مارکتینگ

کاربرد سئو

اگر قبلاً فعالیت های بازاریابی دیگری را برای کسب و کار خود شروع کرده اید، در اسرع وقت شروع به رسیدگی به مسائل سئو کنید .

طراحی سایت کرج

به این دلیل که وقتی توانستید تقاضای (بزرگتر) برای محصول یا برند خود ایجاد کنید، اما سایت شما با وارد کردن عبارات کلیدی مرتبط قابل جستجو نیست، فرصت های زیادی را از دست می دهید و اثر هم افزایی را به سطل زباله می اندازید.

سئو به اصطلاح مراقبت می کند کانال ترافیک وب سایت خود را “کشش” کنید – ارگانیک. شما خودتان چیزی را فشار نمی دهید (“فشار”)، او شما را پیدا می کند، شما او را از طریق گوگل خواهید کشید.

نکته

معمولاً فقط جذب بازدیدکنندگان جدید سایت کافی نیست، بلکه مهم است که آنها اقدامات مفیدی در سایت انجام دهند.

اگر قصد دارید سئو را حل کنید، خیلی خوب است که با رشته مرتبط CRO که مخفف  Conversion Rate Optimization ( بهینه سازی نرخ تبدیل ) است، سر و کار داشته باشید.

هدف از بهینه سازی نرخ تبدیل ایجاد شرایطی برای بازدیدکنندگان موجود در وب سایت است تا بتواند به هدف وب سایت ، به اصطلاح، دست یابد.

اصل سئو چیست؟

تنها زمانی می توانید سایت خود را بالاتر ببرید که بدانید چه چیزی رتبه سایت ها را در نتایج جستجو تعیین می کند.

گوگل یک پایگاه داده عظیم از اطلاعات در مورد وب سایت ها

(به اصطلاح شاخص) دارد که با مرور اینترنت با روبات های خودکار – Googlebots به دست می آورد.

سپس وب‌سایت‌ها را بر اساس ارتباط با عبارت‌های جستجوی مختلف

(کلمات یا عبارات) بر اساس یک الگوریتم بسیار پیچیده با بیش از 200 عامل مرتب می‌کند.

مهمترین فاکتورهای سئو

  1. کیفیت و تعداد بک لینک های منتهی به کل دامنه و صفحات جداگانه

وب سایت های منفرد در اینترنت با پیوند (به اصطلاح کلیک) به یکدیگر متصل می شوند. اگر سایت دیگری به سایت شما لینک دهد، یک استناد طبیعی (مانند یک مقاله علمی) ایجاد می کند و در نتیجه اعتبار شما را افزایش می دهد. هرچه منبع پیوند معتبرتر و مرتبط تر باشد، بهتر است.

  1. ارتباط و کیفیت محتوای یک صفحه خاص از سایت با توجه به عبارت کلیدی جستجو شده

مهم است که صفحه ای داشته باشید که هنگام جستجوی یک عبارت کلیدی خاص، بهترین انتظارات کاربر (هدف جستجو) را برآورده کند.

  1. کیفیت فنی و UX یک صفحه وب خاص با توجه به انتظارات جستجوگر

صفحه باید به سرعت بارگذاری شود، محتوای آن باید خوانا باشد و ارتباط موضوعی آن نیز باید در کد صفحه کاملاً مشخص باشد.

  1. داده های مربوط به ترافیک و رفتار کاربران سایت

Google می‌تواند زمانی که شخصی روی سایت شما کلیک می‌کند از روی یک نتیجه جستجو ( به نام SERP ، مخفف «صفحه نتایج موتور جستجو») کلیک می‌کند، اما فوراً برمی‌گردد زیرا نمی‌توانند آنچه را که به دنبالش بودند بیابند. اگر دوباره این اتفاق بیفتد، موقعیت سایت در نتایج جستجو ممکن است بدتر شود.

  1. داده های مربوط به ارتباط و محبوبیت نام تجاری

در داخل به اصطلاح «معیارهای برند» گوگل ارجاعات و استفاده از نام برند شما را در اینترنت تجزیه و تحلیل می کند و می داند که چقدر «قوی» است.

  1. کیفیت و تعداد تغییرات وب سایت در شبکه های اجتماعی

گوگل سیگنال های شبکه های اجتماعی یعنی نحوه ذکر و محبوبیت دامنه در فیسبوک و غیره را نیز ارزیابی می کند.

این فهرست بسیار ساده شده از شش گروه اول از مهمترین عوامل ارزیابی بر اساس نظرسنجی MOZ است. سایت شما باید به بهترین “امتیاز” ممکن در بیشتر این زمینه ها به طور همزمان دست یابد تا بتواند به طور قابل اعتماد رقبا را شکست دهد. برتری در یک زمینه کافی نیست، دیگران می توانند سرعت وب را کاهش دهند.

با استفاده از ممیزی سئو می توانید از وضعیت وب سایت خود از نظر این عوامل مطلع شوید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.