طراحی سایت با وردپرس | سئوکار تهران | ماهور مارکتینگ

طراحی سایت حرفه ای: هنگام طراحی یا طراحی مجدد یک وب سایت، به راحتی می توان در زیبایی شناسی گرفتار شد. “آن سایه آبی آنقدرها هم عالی به نظر نمی رسد… آیا عالی نیست اگر لوگو را در بالا سمت راست قرار دهیم؟ … چطور است که یک GIF متحرک عظیم را در وسط صفحه قرار دهیم؟

طراحی سایت حرفه ای | سئو سایت | ماهور وب سایت

ما در جهانی با بیش از یک میلیارد وب سایت زندگی می کنیم که بازدیدکنندگان زیلدی از این سایت ها دیدن می کنند. بنابراین بسیار مهم است که طراحی کاربر پسند باشد. استفاده از وب سایت شما باید آسان باشد. در عین حال، تجربه کاربری باید مثبت باشد. بازدید از وب سایت شما باید لذت بخش باشد و بسته به محتوای آن، شاید حتی سرگرم کننده باشد.

سئو سایت

بدیهی است که قابلیت استفاده و تجربه کاربری برای خود رشته هایی هستند. برای درک پیچیدگی آنها می توان سال ها تحقیق کرد. اما ما می خواهیم چند نکته روشن در مورد چگونگی پیدا کردن مسیر خود به شما ارائه دهیم. بنابراین ما فهرستی از قوانین قابلیت استفاده و تجربه کاربری را گردآوری کرده ایم که می توانید در پروژه بعدی طراحی وب خود اعمال کنید.

طراحی سایت حرفه ای | سئو سایت | ماهور وب سایت

8 قانون طراحی وب برای تجربه کاربری عالی

  • سادگی

دفعه بعد که یک پروژه بزرگ طراحی مجدد را آغاز کردید، لطفاً این را در نظر داشته باشید: بیشتر بازدیدکنندگان واقعاً اهمیتی نمی دهند که وب سایت شما چگونه است.

بازدیدکنندگان شما به سایت شما نمی‌آیند تا طراحی شما را عالی ارزیابی کنند. آنها به این دلیل به سایت شما می آیند که می خواهند عمل خاصی را انجام دهند یا اطلاعات خاصی را دریافت کنند. وقتی عناصر طراحی غیر ضروری را به وب سایت خود اضافه می کنید – عناصری که عملکردی ندارند – دستیابی به آنچه برای انجام آن به سایت شما آمده اند را برای کاربران خود دشوار می کنید.

از منظر قابلیت استفاده و تجربه کاربری، سادگی بهترین دوست شماست. این جنبه را می توان به روش های مختلف اجرا کرد. در اینجا چند نمونه بیان میکنیم:

رنگ: زیاد استفاده نکنید. کتابچه راهنمای تعامل کامپیوتر-انسان توصیه می‌کند که از حداکثر پنج رنگ مختلف (به اضافه/منهای دو) در طراحی وب خود استفاده کنید.

فونت ها: فونت های وب سایت شما باید به راحتی قابل خواندن باشند و مانند رنگ ها، نباید از فونت های بسیار متفاوت استفاده کنید. معمولا توصیه می شود از حداکثر سه فونت مختلف در حداکثر سه اندازه مختلف استفاده کنید.

گرافیک: از گرافیک ها فقط در صورتی استفاده کنید که به کاربران در انجام یک عمل خاص کمک کنند یا اگر عملکرد خاصی دارند (فقط به طور تصادفی گرافیک را در همه جا اضافه نکنید).

هر چیزی که ارزش اضافه نمی کند را حذف کنید. سپس مقداری ساختار بصری اضافه کنید.

صفحه باید روی مهمترین محتوا تمرکز کند.

ساختار بصری لازم و نقاط مورد علاقه وجود دارد که به قابلیت استفاده زیبایی شناختی کمک می کند. با این حال، تجسم نباید از مهم ترین محتوای صفحه منحرف شود.

  • سلسله مراتب بصری

اصل سلسله مراتب بصری ارتباط نزدیکی با اصل سادگی دارد. این در مورد چیدمان و سازماندهی عناصر وب سایت به گونه ای است که بازدیدکنندگان را به طور طبیعی به مهم ترین عناصر هدایت کند.

به یاد داشته باشید، هنگام بهینه سازی قابلیت استفاده و تجربه کاربری، هدف این است که بازدیدکنندگان را وادار کنید تا در یک فعالیت خاص شرکت کنند به گونه ای که برای آنها طبیعی و لذت بخش باشد. به عنوان مثال، با تنظیم موقعیت، رنگ یا اندازه برخی از عناصر، می توانید صفحه خود را به گونه ای ساختار دهید که به طور طبیعی ابتدا بازدیدکنندگان را به سمت مهم ترین عناصر بکشاند.

  • جهت یابی آسان

جهت یابی بصری وب سایت شما به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. در حالت ایده‌آل، بازدیدکنندگان باید به صفحه شما برسند و مجبور نباشند به این فکر کنند که کجا کلیک کنند. حرکت از A به B در سایت شما باید آسان باشد.

نکات زیر به شما کمک می کند تا جهت یابی سایت خود را بهینه کنید:

ساختار اصلی جهت یابی شما باید ساده باشد (ترجیحا در بالای صفحه قرار گیرد)

یک تابع جهت یابی نیز باید در پاورقی صفحه شما گنجانده شود

از سابقه جستجو در هر صفحه به جز صفحه اصلی استفاده کنید تا بازدیدکنندگان شما بدانند کجا هستند و چگونه به آنجا رسیده اند

شما باید یک تابع جستجو در بالای صفحه خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی عبارات را جستجو کنند.

گزینه های جهت یابی بسیار زیاد نتیجه معکوس دارند،

خیلی عمیق نرو در بیشتر موارد بهتر است مسیریابی از سه سطح عمیق تر نباشد.

پیوندهایی را در متن وب سایت خود ایجاد کنید و به جایی که این پیوندها منجر می شوند برچسب بزنید.

نکته دیگر: وقتی تصمیم گرفتید که می‌خواهید جهت‌یابی سایتتان چگونه باشد، به آن پایبند باشید. عنوان و موقعیت باید در هر صفحه از وب سایت شما یکسان به نظر برسد.

  • سازگاری

جهت یابی شما نه تنها باید ثابت باشد، بلکه ظاهر و احساس کلی باید در سراسر صفحات ثابت باشد. پس‌زمینه، طرح‌های رنگی، فونت‌ها و همچنین سبک در متون شما جنبه‌هایی هستند که در آن یک طراحی ثابت تأثیر مثبتی بر قابلیت استفاده و تجربه کاربر دارد.

این بدان معنا نیست که همه صفحات باید طرح بندی یکسانی داشته باشند. شما باید طرح‌بندی‌های مختلفی را برای انواع صفحه‌های خاص ایجاد کنید (به عنوان مثال یک طرح برای صفحات فرود، یکی برای صفحات اطلاعات و غیره). با این حال، پس از آن باید به طور مداوم از این طرح‌بندی‌ها استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی ببینند چه اطلاعاتی و کجا در دسترس آنها قرار می‌دهید.

  • دسترسی

بر اساس داده های به دست آمده ، استفاده از گوشی های هوشند برای فعالیت های آنلاین بسیار افزایش یافته است. استفاده از اینترنت با گوشی های هوشمند در مدت مشابه 78 درصد رشد داشته است. ما از این چه می آموزیم؟ به منظور ارائه یک تجربه کاربری عالی، وب سایت شما باید با دستگاه های مختلف (و سیستم عامل ها و مرورگرهای) که بازدیدکنندگان شما استفاده می کنند، سازگار باشد.

در یک مفهوم گسترده تر، این به معنای سرمایه گذاری در یک ساختار وب سایت بسیار انعطاف پذیر است – مانند طراحی واکنش گرا. یک وب سایت با طراحی واکنش گرا به طور خودکار محتوا و قالب آن را با اندازه دستگاهی که بازدیدکننده استفاده می کند تطبیق می دهد.

اما حتی تغییرات عمیق کمتر نیز می تواند دسترسی یک وب سایت را بهبود بخشد. به عنوان مثال، باید متن ALT را به تصاویر خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگانی که مرورگرهایشان تصاویر را نمایش نمی‌دهند، همچنان متوجه شوند که صفحه درباره چیست.

در نهایت، مهم‌تر این است که وب‌سایت شما یک تجربه کاربری عالی در پلتفرم‌های مختلف ارائه دهد تا اینکه در همه پلتفرم‌ها یکسان به نظر برسد.

این ممکن است به معنای پایبندی به قراردادهای طراحی خاص پلتفرم باشد، به جای تلاش برای ترکیب عناصر طراحی منحصر به فرد در صفحه خود که کاربران در برخی از پلتفرم ها ممکن است با آن ناآشنا باشند.

طراحی سایت

  • کنوانسیون ها

برخی از قراردادهای طراحی وب وجود دارد که در طول سال ها برای اکثر کاربران اینترنت آشنا شده است. اینها برای مثال عبارتند از:

پیمایش اصلی یک صفحه، واقع در بالا یا چپ

لوگویی که در بالا سمت چپ (یا مرکز) صفحه قرار دارد

لوگویی که قابل کلیک است و بازدید کننده را به صفحه اصلی بازمی گرداند

پیوندهایی که با نگه داشتن ماوس روی آنها رنگ یا ظاهر تغییر می کنند

ممکن است وسوسه شوید که این قراردادهای طراحی را به سمت دریا بیاندازید تا بخصوص اصلی یا منحصر به فرد باشید. با این حال، این (احتمالا) یک اشتباه خواهد بود. در مقایسه، این مانند حرکت دادن فرمان خودرو به صندلی عقب است. منظور ما از آن چیست؟ تغییرات عمیق فقط گیج کننده است.

برای اینکه بهترین تجربه ممکن را در سایت خود به بازدیدکنندگان ارائه دهید، باید به تجربیاتی که بازدیدکنندگان از قبل با آن آشنا هستند، پایبند باشید. در اینجا یک منفعت واقعی نهفته است. شما می توانید از این اطلاعات برای راحت تر کردن سایت خود استفاده کنید.

یکی از معروف ترین نمونه های قراردادهای طراحی وب: استفاده از نماد سبد خرید در سایت های تجارت الکترونی است.

  • اعتبار

قراردادهای طراحی وب – یعنی عناصر/استراتژی های طراحی که بازدیدکنندگان از قبل با آن آشنا هستند – می توانند به اعتبار بیشتر سایت شما کمک کنند. اگر می خواهید سایتی ایجاد کنید که بهترین تجربه کاربری ممکن را به بازدیدکنندگان شما ارائه دهد، اعتبار (یا قابل اعتماد بودن) قابل چشم پوشی نیست.

یکی از بهترین راه ها برای بهبود اعتبار سایت، صداقت است. محصول یا خدمات خود را صادقانه و واضح توصیف کنید. اجازه ندهید بازدیدکنندگان شما در ده ها صفحه جستجو کنند تا آنچه را که واقعاً ارائه می دهید بیابند. فقط صادق باشید و به پیشنهاد خود جایگاه برجسته ای در صفحه خود بدهید و ارزش دقیق فعالیت های شرکت خود را توصیف کنید.

نکته دیگری برای بهبود اعتبار شما: صفحه قیمت گذاری است. وسوسه واداشتن مشتریان بالقوه به تماس با شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت های شما به طور قابل درک بالاست. با این حال، اگر قیمت های خود را آشکارا در وب سایت خود نمایش دهید، شرکت شما قابل اعتمادتر و معتبرتر به نظر می رسد.

  • کاربر در تمرکز

نکته اصلی این است که سهولت استفاده و تجربه کاربر به ترجیحات کاربر بستگی دارد. به این جمله نگاه کنید: برای چه کسی وب سایت را طراحی می کنید؟ درست است، برای کاربران و مشتریان.

اصولی که در اینجا به شما نشان داده ایم، مکان خوبی برای شروع هستند. اما وقتی نوبت به بهبود سایت شما می‌رسد، اجرای آزمایش‌ها، دریافت بازخورد و ایجاد تغییرات بر اساس این بینش‌ها بسیار مهم‌تر است.

وقتی صحبت از قابلیت استفاده و تجربه کاربری می شود، هیچ چیز نباید برای شما مهم باشد! خود را به جای بازدیدکنندگان خود قرار دهید و در هر قدمی که برمی دارید آنها را در نظر داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.