You are currently viewing توضیحات متا | تاثیر توضیحات متا در سئو | ماهور وبسایت

توضیحات متا | تاثیر توضیحات متا در سئو | ماهور وبسایت

توضیحات متا:توضیحات متا متنی می باشد  با حدود 155 کلمه می باشد. یک برچسب در HTML  که خلاصه محتوای های شما در یک صفحه را نمایش می دهد. موتورهای جستجو بیشتر زمانی که عبارت جستجو شده در داخل توضیحات باشد ، آن را در نتایج جستجو نشان می دهند. بنابراین بهینه سازی آن برای سئو داخلی بسیار مهم است. در این پست ، ما برای شما ویژگی های یک توضیح  متا خوب را به شما نشان خواهیم داد و اینکه Yoast SEO چگونه می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

توضیحات متا | تاثیر توضیحات متا در سئو | ماهور وبسایت

توضیحات متا چیست؟توضیح متا یک برچسب HTML است که می توانید آن را برای یک پست یا صفحه از وب سایت خود تنظیم کنید. شما در متا می توانید توضیحاتی را بدهید  که صفحه یا پست شما چیست. اگر خوش شانس باشید ، Google آن را در زیر عنوان صفحه شما در نتایج جستجو نشان می دهد. این فرصتی را برای شما فراهم می کند تا کاربران موتور جستجو را متقاعد کنید که صفحه شما آن چیزی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

ویژگی های یک متا خوب

بر اساس تحقیقاتی که در مورد این موضوع انجام شده است نتیجه آن این شده است که این لیست از عناصر لازم برای نوشتن یک توضیح متای خوب را پیدا کردم:

تعداد کاراکترهای متا

تعداد کارکتر های متا باید 155 داشته باشد. البته همه این ها بستگی به پست شما دارد طول  و محتوای که می خواهید منتشر کنید. این به پیامی که می خواهید برای کاربر انتقال دهید بستی دارد. برای انتقال پیام باید فضای کافی را به آن اختصاص دهید ، اما متا را باید  کوتاه و گویا باشد. با این حال ، اگر نتایج جستجو را در Google بررسی کنید ، بیشتر نمونه هایی از 120 تا 156 نویسه را می بینید. متأسفانه ، ما نمی توانیم آنچه Google در نتایج جستجو نشان می دهد کاملاً کنترل کنیم. بعضی اوقات تصمیم می گیرد توصیف متا را نشان دهد ، و گاهی فقط بعضی از جملات نسخه شما را نشان می دهد. در هر صورت ، بهترین شرط شما کوتاه نگه داشتن آن است. به این ترتیب ، اگر Google تصمیم بگیرد متای توصیفی را که نوشتید نشان دهد ، کوتاه نمی شود.

بهینه سازی سایت | سئو سایت وردپرس | ماهور وب سایت

توضیحات جذاب و در عین حال متن خوب بنویسید

اگر این دیدگاه را دارید که توضیح متا دعوتی است که کاربر را به آن می کشانید.  باید به فکر کاربر و انگیزه (احتمالی) او برای بازدید از صفحه خود باشید. اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما کسل کننده ، دشوار یا خیلی مبهم نیست. شما باید بدانند که مردم انتظار دارند در صفحه شما چه چیزی را پیدا کنند.

متا می تواند فراخوانی باشد برای عرضه یک محصول

باعرض سلام ، ما فلان محصول جدید را داریم و شما آن را اگر می خواهید و یا برای  اطلاعات بیشتر! به صفحه ما سری بزنید.  این توضیحات می تواند متای شما باشد برای عرضه یک محصول جدید. توضیحات متا متن فروش شما نیز می تواند باشد. به جز در این حالت ، “محصولی” که می خواهید بفروشید صفحه پیوند داده شده است. دعوت نامه هایی مانند بیشتر بیاموزید ، اکنون آن را دریافت کنید ، به صورت رایگان تلاش کنید بسیار می تواند مفید باشد و شما نیز از آنها استفاده کنید.

از کلمه کلیدی پست در صفحه استفاده کنید

اگر کلمه کلیدی جستجو با بخشی از متن موجود در توضیح متا مطابقت داشته باشد ، Google تمایل بیشتری به استفاده از آن و برجسته کردن آن در نتایج جستجو دارد. با این کار به سایت شما جذابیت بیشتری خواهد داد. Google حتی گاهی اوقات مترادف را برجسته می کند. تأکید بر نتایج خود به این ترتیب باعث برجستگی بیشتر آنها می شود.

اطمینان حاصل کنید که متا با محتوای صفحه مطابقت دارد

این یکی از مورد مهم است که باید در نظر بگیرید. Google متوجه خواهد شد که آیا شما برای توصیف بازدیدکنندگان از کلیک کردن روی نتیجه خود ، از توضیح متا استفاده می کنید یا خیر. اگر این کار را انجام دهید حتی ممکن است شما را جریمه کنند. اما علاوه بر این ، توصیفات گمراه کننده احتمالاً اینکه شما را به صفحات خیلی پایین ببرد وجود دارد.  همچنین باعث کاهش اعتماد مردم به شرکت شما نیز خواهد شد. پس باید متای شما باید مطابقت با محتوای شما را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید