هدف سئو سایت: برای درک اینکه چرا هر وب سایت، چه تجارت الکترونیک و چه آموزنده، به سئوسایت نیاز دارد، باید دلیل خاصی وجود داشته باشد. سئو سایت چیست؟ موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ هدف سئو سایت چیست ؟ انواع سئو سایت چیست؟ این چند سوال برای موفقیت یک وب سایت حیاتی هستند زیرا به طور مستقیم با جذب ترافیک مرتبط هستند.
هدف سئو سایت | طراحی سایت در کرج | ماهور مارکتینگ
سئو سایت چیست؟
با یک تعریف مختصر شروع می کنیم. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و شامل بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو می شود
به طوری که آنها تا حد امکان در نتایج ارگانیک برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط ظاهر شوند.
سئو سایت به مرور پیشرفت کرده است و از یک سیستم تک سلولی ساده به یک سیستم چندگانه رسیده است
که قادر است نسل های کاملی از افراد مشتاق دانش را به هم متصل کند
SEO شاخه ای از بازاریابی آنلاین SEM (بازاریابی موتورهای جستجو) است که مخفف عبارت Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور جستجو) است.
در واقع، این تمرین افزایش کمیت و کیفیت بازدید سایت با کمک نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک است.
اخیراً به دلیل رقابت شدیدتر و همچنین کاهش زمانی که کاربران برای خرید محصولات اختصاص می دهند،
محیط آنلاین به یکی از مهم ترین راه های خرید تبدیل شده است. علاوه بر این، خرید اینترنتی در رفتار مصرف کننده شروع به دست آوردن جایگاه خود کرده است.
به همین دلیل است که بهینه سازی وب سایت ها با توجه به کلمات کلیدی خاص به طور فزاینده ای برای موفقیت یک تجارت ضروری شده است.
هدف سئو سایت
هدف سئو سایت ایجاد ترافیک، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی است.
کیفیت ترافیک : به ارتباط صفحه وب سایت برای یک جستجوی خاص اشاره دارد.
اگر سایتی میکسر ( تجهیزات دی جی ) می فروشد و کاربر به دنبال یکسرهای آشپزخانه است
و در نهایت به سایت میکسرهای صوتی می رسد، این ترافیک با کیفیت نیست. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید این است که صفحه باید به قصد کاربر پاسخ دهد.
تنها در این صورت است که می توانیم در مورد ترافیک با کیفیت صحبت کنیم.
مقدار ترافیک: به کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجوی آنها و موقعیت آنها در نتایج ارگانیک اشاره دارد. همانطور که وب سایت شروع به رتبه بندی در موقعیت های برتر (1-20) برای کلمات کلیدی بیشتر با حجم جستجوی بالا می کند، ترافیک شروع به افزایش می کند.
انواع سئو سایت
این «صنعت» نسبتاً جدید شامل مجموعهای از عملیات است که توسط تیم تبلیغاتی به منظور افزایش موقعیت
یک وبسایت در فهرست نتایج جستجو، برای کلمات یا عبارات کلیدی خاص، جالب و مرتبط از نظر سایت مربوطه انجام میشود.
این امر با کنترل و بهبود “معیارهای رتبه بندی” انجام می شود،
یعنی عواملی که با هم جمع شده و توسط الگوریتم جستجو تجزیه و تحلیل می شوند و منجر به موقعیت بهتر در صفحات نتایج می شود.
بسته به این معیارها، سئو می تواند دو نوع باشد:
بهینه سازی داخلی ( بهینه سازی در سایت ) : اقدامات ارتقای مستقیماً در سایت مورد نظر اعمال می شود و بستگی دارد،
اما مهمتر از همه فقط می تواند تحت تأثیر تیم سئو قرار گیرد. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نوشتن دقیق عناوین و توضیحات، حذف خطاها، بهبود سرعت بارگذاری، پردازش تصاویر، بهینه سازی ساختار URL ها و لینک های داخلی،
استفاده کم از تبلیغات و غیره. به طور کلی هدف بهبود تجربه بازدید کننده است .
بهینه سازی خارجی ( بهینه سازی خارج از سایت ) – که در آن تبلیغات مستقیماً به تیم سئو تعلق ندارد، بلکه به اراده جمعی اینترنت تعلق دارد.
این بدان معنی است که با شروع از یک واقعیت عینی در مورد کیفیت یک وب سایت ، موتورهای جستجو همیشه سعی می کنند
سیگنال های قابل اندازه گیری در مورد ارتباط و اهمیت صفحه پیدا کنند.
وب نسبت به عبارت جستجوی تحلیل شده این سیگنالها به شاخصهای کیفیت، عملکرد و محبوبیت اشاره میکنند
و به عنوان نمونه میتوان به مواردی چون تعداد و کیفیت لینکها به صفحه تجزیهوتحلیلشده،
تعداد تعاملات اجتماعی (لایک، اشتراکگذاری، نظر، توییت، 1+ و غیره) ، اعتبار منابع، حجم جهانی و محلی جستجوهای کلیدواژه مربوطه و غیره اشاره کرد.
در پایان باید گفت که سئو تنها به معنای محتوای عالی یا فقط بهینه سازی عناصر داخلی سایت نیست.
سئو همان طور که جادو نیست، دستکاری نیست، بلکه ترکیبی هماهنگ از علم، شعر و جادو است.