عوامل تاثیرگذار سئو: عبارت SEO مخفف کلمات انگلیسی Search Engine Optimization است که به زبان ایرانی می توان آن را “بهینه سازی برای موتورهای جستجوی اینترنتی” ترجمه کرد.
عوامل تاثیرگذار سئو | انواع طراحی سایت | ماهور مارکتینگ
در بازاریابی اینترنتی به مجموعه ای از روش ها اطلاق می شود که به وسیله آن می توان یک وب سایت را با تنظیمات خاص در صفحات داده شده در موتورهای جستجو بهتر مشاهده کرد .
به عبارت ساده – هدف کلی استفاده از ابزارها و تکنیک های سئو کسب موقعیت های بالاتر در نتایج جستجو است.
با این حال، همیشه با در نظر گرفتن منفعت برای کاربر ، یعنی ارائه مرتبط ترین و مفیدترین اطلاعاتی که او واقعاً به دنبال آن است و به آن نیاز دارد.
عبارت “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” به عنوان معادل فارسی عبارت SEO استفاده شد.
SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)، که مخفف عبارت “بازاریابی موتور جستجو” است، هدف مشابهی دارد .
با این حال، این یک رویکرد متفاوت با استفاده از روش های مختلف است.
نتیجه بهینه سازی موفقیت آمیز برای موتورهای جستجو، یک وب سایت با فرم و محتوایی به گونه ای است که امکان مرور و پردازش بدون مشکل توسط ربات های جستجوگر را فراهم می کند.
سپس وب سایت را کاربر پسند ارزیابی می کند (این همیشه به عبارت خاص بستگی دارد)
و آن را در نتایج بالا نمایش می دهد و در نتیجه آن را به نوعی توصیه می کند.
و بنابراین آنها ترافیک طبیعی و خوانندگان دقیقاً
هدفمند دریافت می کنند. برای بهینه سازی و سئو سایت خود به شرکت دیجیتال مارکتینگ ما در کرج اعتماد کنید.
عوامل سئو : Onpage و Offpage
اگرچه طبق منابع مختلف، تقریباً 150 تا 200 عامل وجود دارد که موتورهای جستجو بر اساس آنها وب سایت های خاص را ارزیابی می کنند،
در زیر ابتدایی ترین آنها را لیست می کنیم که اغلب در رابطه با مسائل سئو مورد بحث قرار می گیرند.
عوامل داخل صفحه
آنها عناصر مستقیماً در یک وب سایت خاص هستند. این عناصر به معنای همه چیز مربوط به محتوای وب سایت و کد صفحات است.
اینها عبارتند از عنوان، توضیحات متا، سرفصل سطوح مختلف، تگ های ALT، متن هایلایت شده،
کلمات کلیدی، آدرس URL. در عین حال، این گروه شامل موارد فنی مانند سرعت بارگذاری صفحه یا تطبیق وب سایت با دستگاه های تلفن همراه است.
عوامل خارج از صفحه
آنها در درجه اول بک لینک هایی هستند که به یک وب سایت خاص از صفحات دیگر منتهی می شوند، زیرا موتورهای جستجو آنها را نوعی مرجع در نظر می گیرند. این شامل سیگنال های به اصطلاح اجتماعی نیز می شود.
برای بک لینک ها، هم تعداد کل و هم کیفیت مهم هستند . یکی دیگر از جنبه های مهم قرابت موضوعی یا مثلاً مربوط بودن یا وقوع طبیعی است.
اخیراً اهمیت بیشتری به سیگنال های اجتماعی داده شده است. اینها اشارههایی به اینستاگرام، توییتر، لینکد این و سایر شبکه های اجتماعی هستند که با وب سایت های داده شده سروکار دارند (اشتراک گذاری مقاله و غیره).
تکنیک های غیراخلاقی سئو یا سئو کلاه سیاه
نمونه های بالا از بهینه سازی به عنوان اخلاقی طبقه بندی می شوند، استفاده از آنها از نظر موتورهای جستجو کاملاً خوب است.
از سوی دیگر، روش های غیراخلاقی متقلبانه ای نیز وجود دارد که اپراتورهای وب سایت سعی در کسب موقعیت های بهتر دارند.
با این حال، اگر موتور جستجو اقدامات ممنوعه را کشف کند، صفحات داده شده متعاقباً به میزان قابل توجهی در نتایج کاهش خواهند یافت.
به عنوان مثال، هرزنامه، مخفی کردن متن با استفاده از CSS یا فریب ربات ها است.
مبنای SEO : تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
برای تعیین استراتژی مناسب برای ایجاد محتوای وب سایت، اغلب با استفاده از کپی رایتینگ، انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مهم است.
نتیجه لیستی از کلمات کلیدی و پیوندهایی است که کاربران در صورت علاقه مندی به یک زمینه خاص وارد موتورهای جستجو می کنند.
این عبارات باید به درستی در مکان ها و متون مهم در صفحات وب ادغام شوند تا روی عبارت داده شده در نتایج جستجو ظاهر شوند.
ابزارهای سئو
بهینه سازی موتور جستجو یک فعالیت طولانی مدت است که هم نیاز به برنامه ریزی و هم تأیید و اندازه گیری نتایج دارد.
تعدادی ابزار برای این کار وجود دارد، برخی به عنوان خدمات آنلاین و برخی دیگر به عنوان برنامه های کاربردی دسکتاپ شناخته می شوند.
از جمله مواردی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، گوگل آنالیتیکس ، کنسول جستجوی گوگل (بررسی ظاهر وب سایت در نتایج جستجو)،
Collabim (مدیریت لینک بیلدینگ و تایید موقعیت)، Majestic SEO (کار با پورتفولیو لینک) و موارد دیگر هستند.
در پایان اگر به دنبال یک تیم حرفه ای سئو برای ارتقا سایت خود هستید ، تیم سئو سایت ما در کرج می تواند سایت کسب و کار شما را بر طبق مبانی و اصول سئو بهینه کند و ارتقا دهد.