طراحی وب سایت کرج: هنگام طراحی یا طراحی مجدد یک وب سایت، به راحتی می توان در زیبایی شناسی گرفتار شد. “آن سایه آبی آنقدرها هم عالی به نظر نمی رسد… آیا عالی نیست اگر لوگو را در بالا سمت راست قرار دهیم؟ … چطور است که یک GIF متحرک عظیم را در وسط صفحه قرار دهیم؟
طراحی وب سایت کرج | سئو سایت ارزان | ماهور مارکتینگ
ما در جهانی با بیش از یک میلیارد وب سایت زندگی می کنیم که بازدیدکنندگان زیلدی
از این سایت ها دیدن می کنند. بنابراین بسیار مهم است که طراحی کاربر پسند باشد.
استفاده از وب سایت شما باید آسان باشد. در عین حال، تجربه کاربری باید مثبت باشد.
بازدید از وب سایت شما باید لذت بخش باشد و بسته به محتوای آن، شاید حتی سرگرم کننده باشد.
8 قانون طراحی وب برای تجربه کاربری عالی
- سادگی
دفعه بعد که یک پروژه بزرگ طراحی مجدد را آغاز کردید، لطفاً این را در نظر داشته باشید:
بیشتر بازدیدکنندگان واقعاً اهمیتی نمی دهند که وب سایت شما چگونه است.
از منظر قابلیت استفاده و تجربه کاربری، سادگی بهترین دوست شماست.
این جنبه را می توان به روش های مختلف اجرا کرد. در اینجا چند نمونه بیان میکنیم:
رنگ: زیاد استفاده نکنید. کتابچه راهنمای تعامل کامپیوتر-انسان توصیه میکند
که از حداکثر پنج رنگ مختلف (به اضافه/منهای دو) در طراحی وب خود استفاده کنید.
فونت ها: فونت های وب سایت شما باید به راحتی قابل خواندن باشند و مانند رنگ ها،
نباید از فونت های بسیار متفاوت استفاده کنید. معمولا توصیه می شود از حداکثر سه فونت
مختلف در حداکثر سه اندازه مختلف استفاده کنید.
گرافیک: از گرافیک ها فقط در صورتی استفاده کنید که به کاربران در انجام یک عمل خاص کمک کنند
یا اگر عملکرد خاصی دارند (فقط به طور تصادفی گرافیک را در همه جا اضافه نکنید).
هر چیزی که ارزش اضافه نمی کند را حذف کنید. سپس مقداری ساختار بصری اضافه کنید.
صفحه باید روی مهمترین محتوا تمرکز کند.
ساختار بصری لازم و نقاط مورد علاقه وجود دارد که به قابلیت استفاده زیبایی شناختی کمک می کند.
با این حال، تجسم نباید از مهم ترین محتوای صفحه منحرف شود.
سلسله مراتب بصری
اصل سلسله مراتب بصری ارتباط نزدیکی با اصل سادگی دارد. این در مورد چیدمان و سازماندهی عناصر وب سایت به گونه ای است که بازدیدکنندگان را به طور طبیعی به مهم ترین عناصر هدایت کند.
جهت یابی آسان
جهت یابی بصری وب سایت شما به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. در حالت ایدهآل، بازدیدکنندگان باید به صفحه شما برسند و مجبور نباشند به این فکر کنند که کجا کلیک کنند. حرکت از A به B در سایت شما باید آسان باشد.
سازگاری
جهت یابی شما نه تنها باید ثابت باشد، بلکه ظاهر و احساس کلی باید در سراسر صفحات ثابت باشد. پسزمینه، طرحهای رنگی، فونتها و همچنین سبک در متون شما جنبههایی هستند که در آن یک طراحی ثابت تأثیر مثبتی بر قابلیت استفاده و تجربه کاربر دارد.
دسترسی
بر اساس داده های به دست آمده ، استفاده از گوشی های هوشند برای فعالیت های آنلاین بسیار افزایش یافته است. استفاده از اینترنت با گوشی های هوشمند در مدت مشابه 78 درصد رشد داشته است. ما از این چه می آموزیم؟ به منظور ارائه یک تجربه کاربری عالی، وب سایت شما باید با دستگاه های مختلف (و سیستم عامل ها و مرورگرهای) که بازدیدکنندگان شما استفاده می کنند، سازگار باشد.
کنوانسیون ها
برخی از قراردادهای طراحی وب وجود دارد که در طول سال ها برای اکثر کاربران اینترنت آشنا شده است. اینها برای مثال عبارتند از:
پیمایش اصلی یک صفحه، واقع در بالا یا چپ
لوگویی که در بالا سمت چپ (یا مرکز) صفحه قرار دارد
لوگویی که قابل کلیک است و بازدید کننده را به صفحه اصلی بازمی گرداند
پیوندهایی که با نگه داشتن ماوس روی آنها رنگ یا ظاهر تغییر می کنند
اعتبار
قراردادهای طراحی وب – یعنی عناصر/استراتژی های طراحی که بازدیدکنندگان از قبل با آن آشنا هستند – می توانند به اعتبار بیشتر سایت شما کمک کنند. اگر می خواهید سایتی ایجاد کنید که بهترین تجربه کاربری ممکن را به بازدیدکنندگان شما ارائه دهد، اعتبار (یا قابل اعتماد بودن) قابل چشم پوشی نیست.
کاربر در تمرکز
نکته و در هر قدمی که برمی دارید آنها را در نظر داشته باشید.