طراحی سایت ایده ال: امروزه وبسایتهای بسیاری وجود دارند که محصولات و خدمات متنوعی را به کاربران اینترنتی ارائه میدهند. بدتر از آن، ده ها و شاید صدها وب سایت تجاری وجود دارند که دقیقاً همان محصول یا خدمات شما را ارائه می دهند و تنها با یک کلیک فاصله دارند!
طراحی سایت ایده ال | راه اندازی سایت کرج | ماهور
البته ممکن است اینطور نباشد. برای مثال می توانید خدمات بهتر یا پشتیبانی فنی بهتری را از رقبای خود ارائه دهید. اما بازدیدکنندگان وب سایت شما ممکن است این را ندانند، حداقل تا زمانی که مشتری شما شوند. اما اینکه آیا شما آن را از یک بازدیدکننده ساده وب سایت خود به مشتری خود تبدیل خواهید کرد، به عوامل بی شماری بستگی دارد.
یک عامل بسیار مهم اولین برداشتی است که کاربر هنگام ورود به وب سایت شما ایجاد می کند و همچنین تصویر کلی که وب سایت شما ارائه می دهد. این پارامترها مستقیماً به این بستگی دارد که آیا طراحی وب به درستی انجام شده است یا خیر .
نظرسنجی هایی که ویژگی هایی را که یک طراحی وب مناسب باید داشته باشد مشخص می کند.
ویژگی های یک طراحی سایت ایده ال
از تحقیقاتی که انجام داده ایم و همچنین با تجربه چندین ساله خود در طراحی سایت در کرج ویژگی هایی را که یک طراحی سایت مناسب باید داشته باشد جمع آوری کرده و به اختصار به شما ارائه می کنیم:
رنگها
رنگ پس زمینه باید باعث آرامش و آرامش شود. رنگ های خاکی و ملایم (سفید، خاکستری روشن، آبی روشن، سبز روشن، زرد روشن و …) را ترجیح دهید. از رنگ های تیره و روشن باید اجتناب کرد.
همچنین باید به تضاد متن با پس زمینه توجه زیادی داشت تا متون واضح و خوانا باشند.
تصاویر
تصاویر خشن را که عجولانه با تلفن همراه خود گرفته اید در وب سایت خود قرار ندهید. از دوربین استفاده کنید یا بهتر است یک عکاس حرفه ای استخدام کنید. برای محصولات خود می توانید از یک استودیوی عکس (مینی) استفاده کنید.
از یک اندازه تصویر خاص، تقریباً مربع، برای همه تصاویر خود استفاده کنید.
از استفاده از تصاویر بی معنی یا نامرتبط با محتوای وب سایت باید خودداری شود. همچنین از استفاده بیش از حد از تصاویر خودداری کنید زیرا توجه بازدیدکنندگان را از آنچه در وب سایت شما مهم است منحرف می کنید.
داشتن یک تصویر عالی در صفحه اصلی شما خوب است.
اگر نمی توانید از آنچه می خواهید در وب سایت خود ارائه دهید عکس بگیرید، می توانید یک طراح وب را استخدام کنید تا طرح های گرافیکی ایجاد کند که نشان دهنده آنچه می خواهید ارائه دهید.
منو
منوی اصلی باید در بالای صفحه وب یا سمت چپ باشد و ترجیحاً شامل پنج تا هفت مورد از منو باشد. بسیاری از موارد پاورقی در پایین (پانویس) یا سمت راست گیج کننده هستند. در نهایت زیر منوها باید در منوهای اصلی پنهان شوند.
متن ها
رنگ، اندازه و فونت تمام متن در وب سایت شما باید یکسان باشد. تراز متن کامل ممکن است زیباتر از تراز چپ باشد، اما خواندن متن ها سخت تر است.
جملات بزرگ ایجاد نکنید، زیرا درک آنها دشوار است. همچنین، ترجیح دهید متون خود را به پاراگراف های کوتاه تقسیم کنید.
طبقه بندی
مطالب، مانند تصاویر و متون در وب سایت شما، باید به طور منظم و مرتب در وب سایت شما چیده شوند. خواندن متون پیرامون تصاویر یا متون درون تصاویر معمولاً دشوار است.
خالی
استفاده صحیح از فضاها در تمام عناصر وب سایت شما مهم است. شکاف های کوچک اجازه جداسازی مناسب محتوا را نمی دهد و شکاف های بزرگ محتوا را برجسته نمی کند.
محتوا
محتوا، یعنی متون و تصاویری که در وب سایت شما وجود دارد، باید مستقیماً با آنچه می خواهید در وب سایت خود ارائه دهید (کسب و کار، “شغل” یا محصولات و خدمات شما) مرتبط باشد.
جهت یابی
کاربر باید به طور مداوم از آنچه در داخل وب سایت شما وجود دارد آگاه باشد. استفاده از پودر سوخاری الزامی است.
سرعت
کاربران از تاخیر متنفرند. آنها می خواهند تا جایی که می توانند اطلاعات بیشتری را به سرعت پیدا کنند. یک قالب ساده، بدون گرافیک انیمیشن و تصاویر بزرگ را ترجیح دهید، زیرا می توانند سرعت باز شدن وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
دسترسی مستقیم
کاربران ترجیح می دهند تا جایی که می توانند اطلاعات را در کمترین مرحله ممکن به دست آورند. سعی کنید تا جایی که می توانید دسته بندی اطلاعات را در صفحه اصلی خود ارائه دهید.
به بازدیدکنندگانی که به وب سایت شما باز می گردند توجه ویژه ای داشته باشید. دسته بندی محتوا مانند «محصولات/مقالات اخیر»، «به تازگی مشاهده شده» یا «محصولات/مقالات مرتبط» باید وجود داشته باشد.
از صفحات، درون صفحات، درون صفحات خودداری کنید، زیرا کاربران معمولا از پشت (پشت) استفاده می کنند و در نتیجه در وب سایت شما گم می شوند و در نهایت آن را ترک می کنند.