سئو سایت در تهران: موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل یا بینگ توجه خاصی به پاسخگویی به سوالات جستجوی کاربر تا حد امکان دقیق و مرتبط دارند. به همین دلیل، گوگل و شرکت از الگوریتمهای خاصی استفاده میکنند تا بتوانند ارتباط وبسایتها را در چارچوب یک عبارت جستجو به بهترین شکل ممکن ارزیابی کنند.
سئو سایت در تهران | طراحی سایت ارزان | ماهور مارکتینگ
از آنجایی که اپراتورهای موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های رتبه بندی خود را بهینه می کنند و فاکتورها و معیارهای ارزیابی جدید در فواصل زمانی معین به الگوریتم های جستجو اضافه می شوند، به کارشناسانی به نام کارشناس سئوکار نیاز است که با عوامل سئو فعلی آشنا باشند و بتوانند یک وب سایت را تا حد امکان برای موتورهای جستجو دوست داشته باشند.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟
شامل اقدامات ویژه ای است که توسط کارشناسان سئوکار به منظور قرار دادن یک وب سایت در موقعیت برجسته با توجه به کلمات کلیدی مرتبط در جستجوی ارگانیک در گوگل و شرکت انجام می شود. بهینه سازی موتورهای جستجو برای همه شرکت هایی که در شبکه جهانی وب فعال هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت ها تنها در صورتی می توانند خود را در برابر رقبای مستقیم در اینترنت مطرح کنند که وب سایت آنها برای کاربران قابل مشاهده و پیدا باشد.
امروزه موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو دروازه های ورود به شبکه جهانی وب هستند. هنگام جستجو در گوگل و شرکت، بیش از 80 درصد از کسانی که جستجو می کنند به صفحه نتیجه اول محدود می شوند. به عبارت دقیق، این بدان معنی است که وب سایت هایی که به اولین صفحه نتایج جستجو راه نمی یابند توسط اکثر کاربران نادیده گرفته می شوند. در بسیاری از موارد، این عواقب فاجعه باری برای اپراتورهای وب سایت های آسیب دیده دارد.
اقدامات مدرن سئو
اینجاست که بهینه سازی موتورهای جستجو مطرح می شود. هدف اقدامات سئو مدرن بر قرار دادن یک وب سایت در اولین صفحه نتایج جستجو برای عبارات جستجوی مرتبط متمرکز است. بهینه سازی موتور جستجو به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند:
- رفتار جستجوی کاربران
- رقیب
- مرتبط بودن عبارت جستجو
علاوه بر تحقیقات جامع کلمات کلیدی به عنوان بخشی از بازاریابی محتوای خوب و ایجاد یک پروفایل لینک قدرتمند، بهینه سازی موتور جستجو شامل جنبه های فنی یک وب سایت نیز می شود. فقط تعامل همه جنبه های مرتبط باعث می شود که وب سایت برای برخی از جستارهای جستجو جالب باشد و در مکان های بالای نتایج جستجو نمایش داده شود.
کارشناس سئو چه کاری انجام می دهد؟
بسته به اندازه و محدوده شرکت، وظایف یک کارشناس سئوکار می تواند بسیار متفاوت باشد. در همه موارد، یک کارشناس سئوکار مسئولیت تمام زمینه های بهینه سازی درون صفحه و خارج از صفحه را بر عهده دارد.
به عنوان بخشی از اقدامات روی صفحه، او اطمینان می دهد که وب سایت خود محتوای با کیفیت بالا ارائه می دهد، دارای پیوند و ساختار صفحه واضح و مختصر است و با استانداردهای فعلی وب مطابقت دارد. به عنوان مثال، این شامل تحقیقات جامع کلمات کلیدی و ایجاد تمام محتوا بر اساس آن، از جمله پیوندهای داخلی معنادار، و همچنین بهبود مستمر محتوای موجود است.
حوزه مسئولیت یک سئوکار با بهینه سازی خارج از صفحه تکمیل می شود. این شامل تمام اقدامات سئو است که در خارج از وب سایت اجرا می شود. تمرکز اصلی اقدامات مدرن خارج از صفحه بر اجرای پروفایل با کیفیت بالا از بک لینک ها است، یعنی پیوندهایی از سایر وب سایت ها به وب سایت شما است.
وظایف کارشناس سئو
وظایف اصلی یک سئوکار عبارتند از:
- توسعه و پیاده سازی مفاهیم مناسب برای بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو.
- بهینه سازی وب سایت ها برای اطمینان از بالاترین سطح ممکن کاربرپسندی.
- پیاده سازی و نظارت بر کلیه اقدامات سئو.
- کارشناس سئوکار به عنوان یک رابط برای ارائه دهندگان خدمات خارجی که معمولاً مسئول ارائه محتوا هستند عمل می کند.
- او مسئول نظارت بر رقابت و مشاهده تمامی روندهایی است که می تواند در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو مورد علاقه باشد.
سئوکار چه مهارت های شخصی و حرفه ای نیاز دارد؟
برای موفقیت به عنوان یک سئوکار، کنجکاوی و علاقه طبیعی به موضوعات اینترنت و فناوری های وب از الزامات اساسی است. از آنجایی که آموزش بیشتر در این زمینه معمولاً خودآموز است، باید مسئولیت شخصی بالایی را با خود به همراه داشته باشید.
علاوه بر این، مهارت های برنامه نویسی در فناوری های رایج وب مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت و همچنین تمایل خاصی به موضوعات فنی مطلوب است. علاوه بر این، دانش فعلی سئو در عمل و تئوری و همچنین تجربه در زمینه بازاریابی آنلاین بخشی از کارنامه اساسی هر سئوکار است.
ذهنیت منطقی و تحلیلی، روش کار سیستماتیک و سطح مشخصی از استعداد سازمانی برای یک کارشناس سئوکار ضروری است. این مهارتها و استعدادهای اساسی نه تنها برای ایجاد تحلیلهای دقیق و گزارشدهی کامل مورد نیاز است، بلکه عمل به عنوان رابط بین بخشهای مختلف یک سازمان نیز نیازمند مهارتهای خاصی است. مهارتهای ارتباطی قوی و تجربه در مدیریت پروژهها در اینجا بسیار سودمند است.