سئو خارجی چیست: سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. اینکه اصول سئو در داخل صفحات به کار برده شود بسیار اهمیت دارد و اگر به صورت اصولی از سئو استفاده شود رتبه صفحه در گوگل افزایش مییابد و در نتیجه میزان ورودی را نیز بیشتر میکند.
سئو خارجی چیست | سئو داخلی چیست | ماهور وب سایت
تقسیم بندی سئو
داخلی و خارجی
سئو داخلی به تمامی مواردی که شما در داخل صفحه سایت خود انجام می دهید اشاره دارد. در واقع کد های نوشته شده را بررسی میکنند. مانند متاتگ عنوان، متاتگ توضیحات، تگ عکس، متن و غیره.
به همه فعالیت هایی که خارج از وب سایت انجام می شود سئو خارجی می گویند. شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، فعالیت در فروم ها، بازاریابی تاثیرگذار و غیره است.
موضوع مورد بحث ما سئو خارجی است.
سئو خارجی چیست
تکنیک های سئو خارجی
سایت های شبکه های اجتماعی
امروزه دیگر بیشتر مردم در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند و به جزء جدا نشدنی زندگی آن ها تبدیل شده است و حداقل در یکی از این شبکه ها عضویت دارند. چهار شبکه اجتماعی که تأثیر بیشتری در سئو خارجی دارند فیسبوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس است. اگر می خواهید رتبه سایت خود در گوگل را افزایش دهید بهتر است که در این چهار شبکه عضو باشید و فعالیت کنید. شبکههای اجتماعی بهترین و ارزانترین تبلیغات آنلاین محسوب می شوند.
ایجاد محتوای پایدار و کیفیت بالا
اگر شما می خواهید که به سایت شما لینک بدهند باید دلیلی برای این کار به آن ها بدهید. بهترین دلیل برای این موضوع تولید محتوای با کیفیت و پایدار است. تولید محتوا باید بر اساس اصول سئو انجام شود که این یکی از بهترین راه ها برای افزایش رتبه سایت است. هرچه محتوای شما جدید تر باشد اعتبار و رتبه بالاتری نزد گوگل پیدا خواهید کرد.
بازاریابی محتوا
یکی از تکنیک های سئو خارجی بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا روشی برای بهینه سازی وب سایت است. بازاریابی محتوا گفته های ارزشمندی را تولید می کند و وسیله ای جهت هدایت کاربران به وب سایت است. در بازاریابی محتوا شما محتوای خود را به همراه لینک اصلی سایت در وبلاگ های دیگر سایت می نویسید. هر چه شما تخصص بیشتری ارائه دهید محتوای شما ارزش بیشتری دارد و موجب می شود که افراد زیادتری آن را به اشتراک بگذارند و به آن لینک دهند.
نقل قول، مصاحبه ها و غیره
اگر می خواهید مخاطبان شما را بشناسند باید افراد را به انجام مصاحبه و خواندن نقل قول ترغیب کنید. این کار به شما کمک می کند محتوای خود را تخصصی بسازید و موجب افزایش اعتبار نام خود و ایجاد مخاطبان جدید می شوید و احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطب به سایت شما لینک دهد.
بوکمارک کردن
یکی از بهترین تکنیک های سئو خارجی برای اینکه رتبه سایت شما افزایش پیدا کند بوکمارک کردن است. به این منظور آخرین پست و صفحاتی که ایجاد کرده اید در سایت های بوکمارک مانند ردیت و غیره بگذارید. موتورهای جستجو به این نوع سایت ها علاقه دارند به همین خاطر به لینک و مطلبی که شما داخل این سایت می گذارید امتیاز خاص و نابی میدهند.
استفاده از ویدیو ها
ویدیو ها جدید ترین محتوای تولید شده در این روز ها می باشند. یوتیوب به تنهایی بیش از ۳۰ میلیون بازدید کننده در روز دارد. بنابراین باید شما مشخص و شناسایی کنید که چه ویژگی برای کار شما بهتر و مناسب تر است.
به اشتراک گذاری عکس
اگر شما برای محصولات خود یا بخش دیگری عکسی را در نظر داشته باشید این عکس ها را می توانید در وب سایت های به اشتراک گذاری عکس مانند فلیکر، پیکاسا و غیر قرار دهید. زمانی که افراد عکس شما را نگاه می کنند و در زیر آن کامنت می گذارند اگر عکس مورد توجه آنها قرار گرفت با لینکی که شما گذاشتید وارد سایت شما می شوند.
دسترسی به رسانه ها برای بهبود سئو خارجی سایت
اگر شما به خبرنگاران و توصیه های آن ها دسترسی داشته باشید به بهبود سئو خارج از سایت شما کمک می کند. به این منظور شما از طریق سایت ها برای روزنامه نگاران یک موضوع خاصی را می فرستید و از آن ها در رابطه با آن موضوع یاری می طلبید. اگر کار آن ها به تخصص شما ربط داشته باشد می توانید از آن ها برای لینک دهی به سایت خود تقاضا کنید.
با تکنیک هایی که به شما گفته شد می توانید رابطه هایی را ایجاد کنید که این رابطه ها در نهایت به افزایش لینک ها و افزایش ترافیک وب برای سایت شما منتهی شود.