بازاریابی سئو: اگر سئو یک فروشنده متخصص تصور شود بازاریابی سئو یعنی جایی پیدا شود که فروشنده متخصص کار کند. برای اینکه وب سایت کسب و کار خود را سئو کنید، نمی توانید در هر مغازه ای تبلیغ کنید. مثلاً تبلیغ فروش مخروط ترافیکی را در کفش کار نمی زنند؛ ولی باز هم کسانی هستند که این کار را انجام می دهند ولی شما این کار را نکنید و منطقی باشید هر چیزی را در هر جایی که مختص به آن است بفروشید.
بازاریابی سئو | حق الزحمه سئوکار در کرج | ماهور مارکتینگ
الان بیشتر افراد سایت و محصول دارند ولی کسی نمی تواند به خوبی محصول خود را به فروش برساند. اگر کسی هم که می تواند خوب بفروشد چون رقبای آن ضعیف هستند در این عرصه سریع برند می شود. گاهی محصول است ولی فروشنده نیست یا فروشنده هست ولی جای مناسبی را برای فروش محصول انتخاب نکرده است.
وظیفه بازاریاب سئو
بازاریاب ها مهم ترین افراد در صنعت پیشرفت هستند، اما چون بیشتر آن ها از این شغل به خوبی استفاده نکرده اند، جامعه به این افراد بد بین شده است؛ به همین دلیل است که درک جامعه از بازاریابی یک شغل بد و بی کلاس است. هر سئو کار باید یک بازاریاب را در درون خودش بپروراند.
هر شغل و عملی در جامعه دارای دو بعد است که بعد اول آن همان خود کار است و بعد دیگر آن توان ارائه آن کار است. بارها دیده اید شخصی دکترای یک رشته ای را دارد اما در تدریس کردن آن رشته بسیار ضعیف است این استاد توان ارائه و فروش آن را ندارد. پس بازاریاب باید توان این را داشته باشد که کارش را ارائه دهد تا بتواند موفقیت کسب کند و سفارشات کاری بگیرد. باید به این درک برسد که برای صعود و کسب و کاری که مشتری به او سفارش داده است کجا دنبال بازار هدفش بگردد.
بازار هدف برای سئو کجاست؟
سئو کار حرفه ای باید توانایی بازاریابی را در خود رشد دهد.
زمانی که برای مشتری فعالیت های سئو انجام می دهید باید این را بدانید که در چه محیطی و چگونه سئوی بهینه شده را ارائه دهید. فکر کنید یک سایت برای فروش تجهیزات ترافیکی طراحی شده است. از چند را می توانید برای این وب سایت بازایابی سئو انجام دهید.
در اینجا تولید محتوا کمک شایانی به شما می کند. شما می توانید محتوا هایی را به وجود بیاورید که در آن محصولات موجود در سایت را به صورت مستقیم معرفی می کنید و درباره هر کدام از تجهیزات ترافیکی اطلاعات کاملی را می دهید. این بازاریابی مستقیم برای سئو است.
در محتوایی که برای این سایت تولید شده است کلمات کلیدی زیادی وجود دارد و کاربرانی که به دنبال این مطلب آمده اند و آن را می خوانند دقیقاً دنبال خرید تجهیزات ترافیکی بوده اند.
روش بعدی برای بازاریابی سئو روش غیر مستقیم است. محتوای تولید شده کاربر را به طور غیر مستقیم برای خرید موانع ترافیکی ترغیب می کند. مثلاً مطلبی نوشته می شود که در آن مزیت ها و ویژگی های موانع ترافیکی گفته شده است. در اینجا احتمال بسیاری وجود دارد که کاربری که قصد خرید نداشته است اما در نهایت مشتری سایت شود.
روش غیر مستقیم کار آمدتر است.
عوامل تأثیر گذار در بازاریابی سئو
اقتدا یا اعتبار دامنه
اقتدا یا اعتبار دامنه قابلیت اطمینانی است که وب سایت به دلیل عوامل گوناگونی مانند بک لینک به دست آورده است. دامنه کوچک تر نسبت به دامنه طولانی تر در موتور جستجو بیشتر مورد شناخت قرار می گیرد.
کلمات کلیدی
در مورد کلمات کلیدی می توان تحقیق کرد. قرار دادن کلمات کلیدی مناسب در زیر عنوان ها به بهبود سئو سایت در صفحه کمک قابل توجهی می کند.
لینک ها
پیوند های ورودی می توانند سود بیشتری در موتورهای جستجو داشته باشد اگر پیوند از منابع مربوطه باشد نتایج بسیار بالاتری را عرضه می کند.
سرعت سایت
سرعت وب سایت بسیار اهمیت دارند. سرعت بالا باعث میشود که بازدید کنندگان جلب شوند و آن ها در سایت شما مدتی باقی بمانند.
طراحی وب سایت
وب سایت باید بسیار زیبا باشد تا کاربر را جذب کند.
ساختار url
url هایی که پیچیدگی کمتری دارند موتور های جستجو آن ها را ترجیح می دهند و درک آن ها نیز برای بینندگان راحت تر است.
طول محتوا
- ادغام شبکه های اجتماعی
- پست های وبلاگ
- تبادل لینک