انواع سئو: سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از روش های رایج دیجیتال مارکتینگ در جهت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و افزایش کمیت و کیفیت بازدید کنندگان سایت و معرفی محصولات و خدمات شما از طریق بازدید عادی موتورهای جستجوی گوگل، بینگ، یاهو و … است. به زبان ساده به مجموعه ای از روش ها و آیین نامه ها می گویند که موجب می شود رتبه سایت شما در کلمات کلیدی ترقی پیدا کند و برای شما افزایش بازدید کننده و در نتیجه پیشرفت کارتان را به همراه دارد.
انواع سئو | بهینه سازی موتور جستجو | ماهور وب سایت
سئو سایت انواعی دارد که به شما کمک میکنند هنگام نتیجه جستجو بهتر دیده شوید. در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
انواع سئو
- سئو کلاه سفید (White Hat SEO)
- سئو کلاه سیاه(Black Hat SEO)
- سئو کلاه خاکستری(Gray Hat SEO)
- سئو منفی (Negative SEO)
سئو کلاه سیاه
اصطلاح سئو کلاه سیاه برای معرفی روش های استفاده می شود که فریب ربات های گوگل و به دست آوردن جایگاه در سریع ترین زمان ممکن هدف آن هاست و با استاندارد ها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است. سئو کلاه سیاه ارزان تر است چون در این نوع سئو شما در مسیری حرکت میکنید که با قوانین گوگل وبمستر ناساز است و در راستای قوانین گوگل نیست و در بعضی از موارد هیچ خلاقیتی به کار برده نمی شود.
روش های سئو کلاه سیاه
- پر کردن صفحه با کلمات کلیدی یا پنهان کردن آن ها
- سرقت ادبی
- خرید بک لینک
- محتوای کپی شده
- پنهان کردن متن یا cloaking
- هک کردن وب سایت دیگران
این یکی از روش های سئو است برای اینکه موتورهای جستجو به سایت یا صفحه مورد نظر رتبه بالاتری بدهند را گول زد.
تکنیک PBN یا شبکه بلاگ شخصی
در این تکنیک برای وب سایتی که می خواهیم رتبه آن بیشتر شود لینک سازی می شود. اگر این لینک سازی به صورت اصولی انجام نشود گوگل وب سایت مورد نظر را پنالتی خواهد کرد. در این تکنیک از شبکه ای از سایت های با ارزش بالا استفاده می شود.
سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید به روش های موتور جستجو وفادار و پایبند است به همین دلیل برای به دست آوردن نتیجه زمان زیادتری لازم است زیرا در آن تقلب به کار نمی رود این سئو ارزش و ماندگاری بیشتری دارد.
روش های سئو کلاه سفید
- عمل کردن در جهت قوانین گوگل
- بهینه سازی کردن در جهت نیاز کاربران و نه موتورهای جستجو
- تولید محتوای با ارزش
- ساخت وب سایت در جایگاه مستقل و برتر
- افزایش سرعت وب سایت
- آسان کردن کار با وب سایت
- استفاده از متا تگ های صحیح
سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری روش هایی بین سیاه و سفید است. روش های بهینه سازی خاکستری را اگر گوگل بفهمد موجب جریمه وب سایت می شود. در این نوع سئو به بعضی از قوانین گوگل توجه میشود و بعضی دیگر نه. این روش نوعی دور زدن گوگل است به همین دلیل باید حتماً سئو کاران حرفه ای این کار را انجام دهند.
روش های سئو خاکستری
- پرداخت کردن پول برای کامنت گرفتن
- تبلیغات پولی و بی اعتبار برای کاربر
- تبادل لینک
- طراحی دوباره و آپدیت صفحات
- خرید دامنه های منقضی شده
معمولاً وب سایتهای وجود دارند که مثلاً در زمینه علمی فعالیت می کردند اما مدتی است که هیچ گونه فعالیتی در آن انجام نشده است شما می توانید این دامنه را بخرید و وب سایت روی آن بارگذاری کنید. این دامنه به علت این که قبلاً در آن فعالیتی انجام شده است امتیاز سئو بالایی دارد.
سئو منفی
در سئو منفی روشهای سئو کلاه سفید و یا خاکستری در وب سایت شخص دیگری با این هدف که به آن آسیب برساند انجام می شود و رتبه سایت رقیب را پایین بیاورد. روش هایی که برای سئو منفی انجام می شود خیلی خطرناک هستند زیرا وقتی که موتورهای جستجو الگوریتم های خود را به روز رسانی میکنند در این بهروزرسانیها موتورهای جستجو این توانایی را دارند که سایتهای متقلب بیشتری را شناسایی کنند.
روش های سئو منفی
- سرقت مطالب آن ها
- فرستادن دیدگاه های منفی
- هک کردن سایت و تغییر محتوای آن
- ایجاد لینک های غیر طبیعی و اسپم به وب سایت رقیب
- ایجاد سایت بی محتوا
- ایجاد یک سایت قرینه
گوگل می تواند متوجه شود که ما داریم از سئوی منفی برای حذف رقیب خود استفاده می کنیم. روش های سئو منفی هزینه زیادی دارند و خیلی کم از آن ها استفاده می کنند. جز روش هایی است که اصولاً کاربردی ندارد.