سئو چیست؟
سئو یا بهینه سازی سایت واژه ای می باشد که معادل کلمه لاتین Search Engine Optimization که مخفف آن واژه SEO می باشد خیلی از کاربران و سئو کاران واژه SEO را به کار می برند. واژه سئو در نظر بعضی از اشخاص این معنی را می دهد که باید موتور های جستجو را با این روش فریب داد. اگر چنین تصوری شما دارید پس شما نیز اشتباه فکر می کنید. سئو در اصل یک روش و یک راه کاری می باشد که با در نظر داشتن تمام اخلاقیات اقدام به بهبود و بهینه سازی سایت خود می کنید با این هدف که به کسب و کار اینترنتی خود رونق بدهید.
سئوکار کیست
سئوکار فردی است که تجربه، دانش فنی و علمی و مهارت را در زمینه بهینه سازی سایت دارد. این فرد می تواند بر طبق تکنیک هایی که دارد به سئو سایت شما در موتور های جستجو اقدام کند. این شخص می تواند در کمترین زمان ممکن با استفاده از الگوریتم های گوگل سایت شما را برای کلید واژه های که مخاطبان شما را جذب می کند به سوی خود هدایت کند.
حقوق سئوکار
حقوق سئو کار بستگی به اندازه و نوع پروژه هایی دارد که در ماه می گیرند. حقوق سئوکار به اعتماد به نفس و تسلط او نیز بستگی دارد. هرچه پروژه تخصصی تر و سخت تر باشد قیمت آن بیشتر است. بنابراین حقوق و درآمد و بازار سئو اصلا ثابت وقابل تعریف نیست. برای اطلاع از تعرفه سئو سایت خود با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
ویژگی سئوکار خوب
سئوکار خوب شخصی است که بر اساس توصیه های گوگل خدمات سئو را انجام دهد و از روش های خلاف استفاده نکند. سئو کار باید روی عوامل زیادی مسلط باشد و این امر مهارت او را می طلبد سئو کمک شایانی به افراد می کند تا آن ها محصولات و اطلاعات مورد نظر خودشان را به وسیله موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ به فروش برساند.
سئو در برگیرنده ی موارد زیر می باشد
On Page Seo
Backlinks
Off Page Seo
کلمات کلیدی
تولید محتوا
reportage
سئو وردپرس
زمانی که شما در موتور های جستجو مثل گوگل یک عبارت را جستجو می کنید سایت هایی به ترتیب عنوان نتیجه به شما نشان داده می شود. این ترتیب قرارگیری اتفاقی نیست و گوگل طبق صد ها پارامتر به رتبه بندی این سایت ها اقدام می کند. با توجه به این موضوع کسب و کار ها و یا سایت های اینترنتی تلاش می کنند که به رتبه های برتر دست پیدا کنند تا ترافیک بیشتری را به دست بیاورند. در واقع سایت خود را ارتقا دهند.
بنابراین به یک سئو کار نیاز است تا به آن ها کمک کند که بتوانند رتبه بهتری را به دست بیاورند و سایت خود را ارتقا دهند. پس کار اصلی یک سئو کار بهینه سازی برای موتور های جستجو است یا اینکه بهتر است بگوییم سئو کار کمک می کند که چطور ترافیک و فروش بیشتری برای یک سایت به وسیله کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند به دست بیاید.
دانش هایی که سئو کار باید داشته باشد چیست؟
گفته شد که با توجه به پارامتر های گوناگونی موتور های جستجو الگوریتم خاصی دارند که اقدام به رتبه بندی سایت ها می کنند. سئو کار باید به خوبی با این پارامترها، نحوه رتبه بندی و طرز کار موتور های جستجو آشنا باشد. البته موتور های جستجو معمولاً نحوه کار این الگوریتم ها را فاش نمی کنند و ما از این پارامترها، با تعداد کمی از آن ها آشنایی داریم. سئو کار باید تا جایی که امکان دارد با آن ها آشنا باشد. اگر می خواهید در حوزه سئو فعالیت کنید و سفارش سئو بگیرید باید در مورد نحوه کار موتور های جستجو و نیز جزئیاتی در مورد بهینه سازی سایت بدانید و دانش کلی در این زمینه داشته باشید.
سئوکار می داند که موتور های جستجو قصد دارند زمانی که کاربری عبارتی را جستجو می کند بهترین نتیجه ممکن را به او نشان دهند. در واقع مشتریان موتور های جستجو، کاربران هستند. آن ها اگر جواب سوالات و جستجو های خود را پیدا نکنند یا اینکه به سختی پیدا کنند به جستجو میل کمتری پیدا می کنند.
کار باید بداند که چرا افراد عبارات و سوالات خاصی را در اینترنت جستجو می کنند. مثلاً کسی که نحوه ساخت ماسک در خانه را جستجو می کند نمی خواهد آن را بخرد بلکه به دنبال مقاله ای می گردد که به وسیله آن بتواند ماسک بسازد پس اگر تولید کننده محتوا قصد دارد برای عبارت نحوه ساخت ماسک در خانه رتبه بگیرد باید مرتبط با آن مطلبی را به وجود بیاورد.
سئو کار می داند که فقط یک مطلب مرتبط با جستجوی کاربران به وجود بیاورد کفایت نمی کند. گوگل بهترین محتوا را می خواهد به کاربر نشان دهد پس محتوای شما برای قرار گیری در رتبه اول باید از مقالات مشابه آن شایسته تر باشد.
مثلاً در مورد مقاله نحوه ساخت ماسک در خانه باید مقاله جامعی را بنویسید که کاربر با خواندن آن دیگر نیاز نداشته باشند مقاله دیگری را بخواند و به هدفش برسد. همچنین سئو کار علاوه بر اینکه محتوای با کیفیت را باید ایجاد کند باید کاری کند که کاربران بتوانند به آسانی از آن استفاده کنند. اگر یک مقاله عالی داشته باشید ولی کاربرانی که با موبایل جستجو می کنند آن را نتوانند به خوبی بخوانند این مقاله شایستگی ندارد که در رتبه یک قرار بگیرد.
سئوکار
سئوکار باید از کلمات کلیدی در تیترها و میان تیتر ها استفاده کنند. متا تگ های توصیفی را به بهترین شکل به وجود بیاورد. تصاویر را بهخوبی فشرده کند و برای آن ها متن جایگزین قرار دهد. از لینک های داخلی نهایت استفاده را کند.
اگر می خواهید موتور های جستجو به سایت شما رتبه دهند و سایت شما ارتقا پیدا کند اول باید آن ها را پیدا کند. سئوکار با استفاده صحیح از نقشه سایت، سایت خود را به گوگل معرفی میکند و به ربات های آن می گوید که چه صفحاتی را ایندکس کنند و کدام را نادیده بگیرند. همچنین او باید تلاش کند با تجربه کاربری مناسبی که در سایت به وجود میآورد نرخ ترافیک و تبدیل را بیشتر کند. مثلاً سرعت لود شدن سایت را بیشتر کند یا تدابیری را ایجاد کند که مطالب در موبایل به خوبی نشان داده شوند و قابل استفاده باشند.