آنالیز رقبا در گوگل: آیا می خواهید سایت شما در اینترنت قابل مشاهده باشد ؟ برای رسیدن به این هدف، منطقاً روی ارجاع طبیعی تمرکز می کنید. اما آیا می دانستید که با عجله کردن نمی توانید به آنجا برسید؟
آنالیز رقبا در گوگل | طراحی سایت کرج | ماهور مارکتینگ
در واقع، الگوریتم گوگل با مضامین مختلف سازگار است . آنچه برای موضوعی غیر از موضوع شما کار می کند لزوماً بهترین گزینه برای رشته شما نخواهد بود . به همین دلیل است که هنگام ایجاد یا بهینه سازی وب سایت خود باید یک تحلیل رقابتی SEO انجام دهید !
بنابراین من پیشنهاد می کنم که کشف کنید چگونه رقابت خود را در وب تجزیه و تحلیل کنید تا ارجاعات ارگانیک بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید .
تجزیه و تحلیل رقابت سئو، برای موثر بودن، باید به صورت روشمند انجام شود. علاوه بر این، این کار معمولاً توسط یک متخصص در مرجع طبیعی انجام می شود. اما برای اینکه بتوانید خودتان به آن دست پیدا کنید، تمام مراحل ضروری برای رسیدن به این کار را به شما ارائه می کنم. بنابراین شما قادر خواهید بود استراتژی بازاریابی محتوای خود را در بلندمدت تعریف کنید و تمام اقدامات لازم را برای قابل مشاهده شدن در موتورهای جستجو انجام دهید.
رقبای خود را در گوگل بیابید
برای شناخت رقبای خود در ارجاع طبیعی، منطقی ترین کار این است که با جستجو در گوگل شروع کنید. با وارد کردن چندین کلمه کلیدی که با حوزه فعالیت شما مطابقت دارند، به سرعت سایت هایی را که اغلب مطرح می شوند، کشف می کنید.
با این حال، مراقب باشید که جستجوهای خیلی کلی انجام ندهید ، زیرا فقط در معرض خطر یافتن مارک های بزرگ یا سایت های فروش مجدد بزرگ (آمازون، زالاندو و غیره) هستید. برای نشان دادن این نکته، در اینجا نتایج ارگانیکی هستند که هنگام جستجوی عبارت “کفش” ظاهر می شوند.
از طرف دیگر، اگر طرفدار جستجوهای خاص باشید، به سرعت متوجه خواهید شد که رقبای مستقیم شما چه کسانی هستند.
کلمات کلیدی رقبای خود را مطالعه کنید
اکنون که رقبای سئوی خود را کشف کرده اید، می خواهید در مورد آنها بیشتر بدانید. هدف اصلی شما ابتدا این است که کلمات کلیدی را بشناسید که بیشترین ترافیک را جذب می کنند .
برای انجام این کار، باید از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا به سرعت کلمات کلیدی را که رقبای شما در آنها رتبه خوبی دارند، درک کنید. به این ترتیب، میدانید پرسشهای اصلی که برای هر صفحه یا پست وبلاگ بهینهسازی میکنید، چیست.
در اینجا دو ابزاری هستند که برای این کار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی موثرتر هستند. عملکرد آنها کم و بیش مشابه است. بنابراین انتخاب عمدتاً در راحتی شخصی استفاده، نیازهای آنها و قیمت گذاری است.
SEMrush
شروع به کار ممکن است کمی مشکل به نظر برسد، اما یک ابزار عالی است. این نرم افزار دارای ویژگی های بسیاری است و یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای سئو توسط افراد حرفه ای است.
آنالیز رقبا در گوگل
Ranxplorer
این ابزار نتایج بسیار دقیقی را ارائه می دهد. علاوه بر ارائه فهرست دقیقی از کلمات کلیدی، این امکان را (از جمله موارد دیگر) می دهد تا ترافیک را با رقبای خود مقایسه کند.
سایت های رقیب را تشریح کنید
شما رقبای سئوی خود را می شناسید و می دانید که کدام کلمات کلیدی ترافیک ارگانیک را جذب می کنند. اکنون میتوانید تجزیه و تحلیل کنید که چگونه سایتهای آنها برای نمایش در بالای SERP بهینه شدهاند.
برای این کار، شما عمدتاً بر روی عوامل بهینه سازی زیر تمرکز می کنید: معماری سایت ها چگونه است، تجربه کاربری (UX و تکنیک روی آن چگونه کار شده است و کیفیت محتوای صفحات چقدر است.
ساختار درختی
می بینید که کدام برگه ها در دسترس هستند و چگونه پیوند داخلی ایجاد شده است. چه سیلوها و چه پیله های معنایی، پس از آن خواهید فهمید که مهمترین صفحات برای ایجاد یا به روز رسانی سایت شما کدام هستند.
فنی
سرعت بارگذاری، پنجره های بازشو، نقشه سایت، CSS و غیره. شما دادههای بهدستآمده را با هم مقایسه میکنید تا پارامترهای خود را تا حد امکان بهینه تنظیم کنید. در طول این مرحله، تجربه کاربر نیز یک نکته ضروری برای تجزیه و تحلیل است.
محتوا
موثرترین راه برای تجزیه و تحلیل محتوای سئوی رقبا، استفاده از ابزار SEOQuantum است . در واقع، پس از آن دقیقاً خواهید دانست که چند کلمه در متن خود قرار دهید تا بهتر از رقبای خود عمل کنید، محتوا چگونه ساختار یافته است، فرکانس هر یک از کلمات کلیدی چقدر است و چگونه آنها را در “منطقه ها” قرار دهید. ” (به خصوص برچسب های “Title” و “H1”).
شما قادر خواهید بود با تلاش برای بازتولید آنچه که به نظر شما منسجم ترین است و مناسب شماست، از هر یک از آنها الهام بگیرید. هدف شما این است که بهترین ها را از هر یک از سایت های رقیب خود بگیرید و آن را با وب سایت خود تطبیق دهید .
بدنام بودن رقابت سئوی خود را تجزیه و تحلیل کنید
دانستن امتیاز اقتدار رقبای خود در ارجاع طبیعی به منظور ایجاد یک استراتژی موثر شبکه ای ضروری است . در واقع، برای اینکه بتوانید سایت خود را در بالای صفحات نتایج موتور جستجو قرار دهید، باید با دقت روی بدنام بودن آن کار کنید.
در عین حال، میتوانید منشا لینکهای رقبای سئوی خود را که لنگرهای پیوند و کدام صفحات هدف هستند، کشف کنید . بسیاری از عناصر جالب برای تعریف یک کمپین بک لینک بهینه.
دو ابزار به طور گسترده ای شناخته شده و برای تجزیه و تحلیل این نوع داده ها در هر سایت استفاده می شود. بار دیگر، انتخاب برنامه با توجه به تمایل شخصی و نیازهای خاص فرد انجام می شود.
Majestic
در نسخه رایگان، شما می توانید از قبل به “جریان اعتماد” معروف دسترسی داشته باشید، که به عنوان یک ارزش بسیار مرتبط برای بدنامی یک سایت در نظر گرفته می شود. با نسخه پولی، می توانید استراتژی کلی رقبای خود را درک کنید. حتی می توانید افزونه Majestic Backlink Analyzer را در گوگل کروم نصب کنید.
Moz
نسخه رایگان به شما امکان می دهد “Domain Authority” رقابت خود را کشف کنید که به عنوان یک شاخص عالی بدنام شناخته می شود. علاوه بر این، شما به اطلاعاتی مانند صفحات مورد نظر و نام دامنه های ارجاع دهنده دسترسی دارید. تنها نقطه ضعف این است که تمام اطلاعات به زبان انگلیسی است. همچنین برای دسترسی سریع و آسان می توانید افزونه MozBar Chrome را دانلود کنید.
بدانید که رقبای شما در شبکه های اجتماعی چه می کنند
شاید صحبت در مورد رسانه های اجتماعی کمی از حوزه سئو خارج شده باشد… یا شاید نه! این موضوع تا حد زیادی در بین سئوکاران بحث برانگیز است.
از سوی دیگر، آنچه مسلم است این است که با دیدن آنچه رقبای خود در شبکه های اجتماعی مختلف انجام می دهند، استراتژی ارتباطی آنها را بهتر درک خواهید کرد . میتوانید ببینید که کدام پلتفرمها را ترجیح میدهید، کدام لحن را تطبیق دهید و کدام نشریات محبوبتر هستند.
در همان زمان، تأثیرگذارانی را خواهید دید که به طور بالقوه می توانند از محبوبیت شما در اینترنت حمایت کنند. برای انجام یک تحلیل موثر، من قویاً استفاده از BuzzSumo (به زبان انگلیسی) را توصیه می کنم.
سیر تکامل رقبای خود را مشاهده کنید
تمام است، شما اکنون رقابت سئوی خود را با جزئیات زیادی تجزیه و تحلیل کرده اید. با این حال، کار به همین جا ختم نمی شود. در واقع، هرگز متوقف نمی شود!
نظارت بر ارجاع طبیعی برای موفقیت طولانی مدت کاملاً ضروری است . چه به روز بودن با تغییرات الگوریتم یا دانستن روندهای فعلی، باید دائماً در جریان باشید.